David Broo

Stayer Coaching Group AS

+4792404081

david@stayercoach.no

www.stayercoach.no

©2018 by Stayer Coaching Group AS. Proudly created with Wix.com

Treningsdagbok - Metrics - Trainingpeaks

August 27, 2018

 

Min konklusion:

Bruk Metrics i TP aktivt!

Et gott verktøy før mig som coach er at se hur du som utøver har reagert på øktene, hur du har det mm. 

 

Metrics i TP er da ett meget gott verktøy at bruke. Det er alltså ikke bara TSS - training stress score som har verdi ifht analysen av ditt arbeid men oxå den subjektive følelsen.

Bruk Metrics aktivt og legg in så mange fakta du kan efter varje dag / økt. 

 

De ikonene jag rekomenderar att du bruker er följande: 

     1. Weight

     2. Sleep Quality

     3. Procent fat ( dette tester jag ved varje test ni tar hos mig se www.stayercoach.no )

     4. Sleep hours

     5. Overall feeling

     6. Note

     7. Injury

     8. Sickness

     9. Soreness

    10. Fatigue

 

 

Før att göra endringer gør du följande:

  1. Gå in på kalender i TP

  2. Klick på den dato du skall legge till økt - når du før pilen over den dag du skall velge så kommer det opp 3 vertikale strek - tryck på den - velg under “day” velg add - Metrics.

  3. Når du er inne i metrics - se lengst oppe i hjørnet - der finner du en knapp med settings - tryck på den.

  4. Scrolle litt nedover till du finner settings før metrics. 

  5. Sett musepilen over de som du skall legge til og tryck eller før over den metrics’en som du ønsker at bruke fra “available” til “ in use”

  6. På lik linje tar du oxå bort de du ikke skall bruke.

 

All denna data kommer sedan opp i grafer som gør det lettere att se sammenheng og kan belyse problemområden og samtidigt visualisera hur du reagerar på trening. Meget viktigt før oxå dig før att kunna se og förstå hur din trening påvirker dig.

 

Overall feeling bruker du som føljer:

Under din trening kjenner du hur hardt det er før bein, kropp og hode - dette beskriver du i overall feeling ifht din økt. 

Spørsmålet er: Skall man bruke dette som en beskrivelse hur man mår når man våkner eller hur man opplever dagen? Jag mener man kan i så fall bruke ( mood/fatigue - se instillinger ) 

 

Den beste måten att kunna analysera din trening er i den historia du nu bygger opp i TP. Den som vi senare kan gå igenom og se på, dra lärdomar av og se progresjon ( eller ikke progresjon )

Vi lær oss av denna historia så bli ennu mer aktive her! Ni vinner på det! 

 

Please reload

Our Recent Posts

Danmark er helt flatt - Hvordan jag vant ett worldcup ritt i Ultra marathon.

August 29, 2018

Hva DU kan gjøre før å hindre, minke og ikke minst, trene og konkurrere med setesår.

August 27, 2018

Den fantastiske havregrøten!

August 27, 2018

1/1
Please reload

Tags